čtvrtek 17. července 2014

Čas rybízu



Dostali jsem od sousedů pozvání na třešně a na rybíz.

Třešně jsme snědli, do rybízu jsme se pustili také, ale stále nám zbýval. A tak jsem se rozhodla udělat sirup. Na internetu jsem hledala a hledala, a zjistila, že na rybízový sirup jsou recepty více méně stejné, dojela do Ikey pro lahve (ty mají obloučkový uzávěr - znáte ho třeba ze starých lahví na pivo) a pustila se do díla ☺☺☺



Rybízový sirup

červený nebo černý rybíz (já měla asi kilo červeného)
cukr (bylo psáno na litr přecezené šťávy 1,7 kg, já dala na něco přes 1 litr jenom necelých 1,5 kg)
citronová šťáva nebo kyselina citronová (dávala jsem 10 g)

Rybíz odstopkujeme, omyjeme a rozmačkáme. Jemně zalijeme vodou (aby byl ponořený) a necháme do druhého dne, občas promícháme.

Druhý den přes gázu lehce procedíme, odměříme a dáme do většího hrnce. Zahříváme zhruba na 70˚C. Přidáme cukr a citronovou šťávu nebo kyselinu citronovou. Zahříváme na 85˚C, mícháme a sbíráme pěnu.

Ještě horké plníme do horkých lahví, zavíčkujeme, položíme a necháme vychladnout.



P.S.: V lahvích mi sirup trochu zrosolovatěl, ale myslím, že ho i tak spotřebujeme s velkou chutí (děti už po něm pokukují ☺☺☺)

Přeji krásné léto ♥♥♥

Žádné komentáře:

Okomentovat