čtvrtek 10. července 2014

Dánsko 2014

Jako každý rok, i letos jsem vyrazila s mamkou na výlet. Tentokráte bylo naším cílem Dánsko.
Nejprve jsme ještě v Německu navštívili SCHWERIN - město sedmi jezer s více než 850letou historií, kterému vévodí impozantní neorenesanční zámek. Sice jsme trochu zmokly, ale pohled na zámek i na jeho interiéry stál za to.

Druhý den ráno trajektem přes moře za bílými útesy MONS KLINT. Nádherný pohled je na ně z moře (ten jsme bohužel neměly). Navštívily jsme katedrálu v ROSKILDE (bývalé hlavní město Dánska) a muzeum vikinských lodí, které se kolem r.1000 potopily v ústí fjordu.

Třetí den jsme viděly nejkrásnější evropský vodního zámek EGESKOV SLOT ze 16. století. Mimo jiné má krásnou zahradu plnou fuchsií a mnoho expozic ze starých časů (auta, motorky, vybavení domácností, oblečení, hračky). Ve starém obchůdku jsem neodolala a koupila balíček zrnkové kávy (jak se na ni těším :-))) A potom výlet do rodiště pohádkáře Hanse Christiana Andersena. V místní knihovně je místo i pro české překlady jeho děl.

Čtvrtý den jsme poznaly FREDERIKSBORG SLOT – velkolepý královský zámek postavený na třech ostrovech jezera Slotsø. Zámek obklopuje krásná barokní zahrada. Odpoledne jsme dorazily do Kodaně, kterou jsme prošly velmi rychle a určitě velmi málo. Navečer jsme se projely lodí za Malou mořskou vílou.