čtvrtek 26. května 2016

Jahodová roláda ...

... moje první :-)


Doposud jsem žádnou roládu nepekla, ale minulý týden jsme byli na grilování u tety a ke kafíčku jsme dostali roládu s pudinkovým krémem. Kubík jí snědl snad polovinu :-) a tak jsem si řekla o recept. Přišel mi až děsivě jednoduchý :-) a ... povedl se. Jenom pudink jsem vyměnila za šlehačkový krém s jahodami :-)


Těsto

4 vejce
80 g cukru krupice
80 g hladké mouky
+ olej na pomazání pečícího papíru

Celá vejce vyšleháme s cukrem do husté, skoro bílé pěny. Pak přes cedníček přisypeme mouku a jemně jí vmícháme do pěny.
Na plech dáme pečící papír, pomažeme ho olejem (aby šel piškot dobře sloupnout, přesto jsem s ním trochu bojovala :-).
Těsto rozetřeme na pečící papír a dáme do předem vyhřáté trouby na 180ºC. Pečeme asi 7-8 minut, těsto by mělo po dotyku "pérovat" :-)
Po vyndání z trouby necháme chvilinku vychladnout, odloupneme od pečícího papíru a pak společně s ním zavineme, aby roláda získala tvar.

Připravíme si krém a nakrájíme jahody na kostičky nebo na plátky.

Krém

1 šlehačka 200 g
1 zakysané smetana 200 g
4 lžíce moučkového cukru 
+ hořké kakao na posypání

Šlehačku společně s cukrem vyšleháme a potom přidáme zakysanou smetanu (asi tak kávový hrneček si dáme stranou). Rozetřeme na piškotový plát, posypeme jahodami a zavineme, hezky utáhneme :-)
Zbylým krémem potřeme roládu a posypeme jí hořkým kakaem :-)



Můžete samozřejmě použít i jiné ovoce, naše děti už si objednaly borůvky, maliny a ostružiny - doufám, že nám zahrádka letos hodně urodí (v lednici jsem uchránila pouze dva kousky pro babičku a dědu ke kafi :-)

Přeji Vám dobrou chuť

Ivana



Žádné komentáře:

Okomentovat