úterý 10. dubna 2018

Asymetrický šátek - návod ...

... nějak se mi ty jednoduché návody zalíbily ... a potřeba místa na nová klubíčka je veliká ... takže jsem sáhla do zásob a zkusila pár klubíček zpracovat, tentokráte na šátek. 

Nechtěla jsem žádný klasický, takže vznikla tahle asymetrická "potvůrka" kolem krku, případně ramen. 

Je lehounký, vzdušný a s obháčkovanými kuličkami na koncích ... naše Barunka NUTNĚ potřebuje podobný ... ale do barev, co se mi hodí mami ... jóóó ... a ty kuličky ale všechny stejně barevné :-)

A pro Vás je buď k dispozici TADY a pro Ty z Vás, co vezmou do ruky jehlice a háček, třeba pomůže jednoduchý návod :-)

Na šátek jsem použila 3 klubíčka Ice Yarns Viscose Premium, jsou 50g, cca 110m. Jehlice jsem použila 4-8 a pletla jsem opravdu volně, jinak to ani s přízí moc nešlo :-) Celý šátek jsem obháčkovala polodlouhými sloupky, háčkem 4mm. Výsledná velikost šátku je 140 x 100 x 90 cm. Pletla jsem "vroubkovým vzorem" od jednoho dlouhého cípu k protilehlé straně.



Nahodíme 6 ok. 
1. řada: pleteme hladce
2. řada: pleteme hladce
3. řada: pleteme hladce
4. řada: pleteme hladce, 5 oko rozpleteme, a ještě 6 oko znovu hladce - máme 7 ok
5. - 8. řada: opakujeme postup z 1. - 4. řady, 6 oko rozpleteme (máme 8 ok)
Pokračujeme až dosáhneme počtu 45 ok(vždy v násobku 4. řady rozpleteme předposlední oko)
Poté začneme rozplétat předposlední oko každou druhou řadu, až budeme mít 60 ok.
Od 60 do 100 ok na jehlici budeme rozplétat v každé řadě a nebo, tak jsem to dělala já, rozpleteme v každé druhé řadě 2 předposlední oka. 
Ve chvíli, kdy budeme mít na jehlici 100 ok, přihodíme ještě 10, zpátky 110 ok hladce. Poté přidáme ještě 10 ok a zpátky 120 ok hladce. Upleteme posledních 5 řad po 120 očích, vždy hladce, 6 řadou uzavíráme, háčkem 4mm, polodlouhými sloupky. Hned navážeme a doobháčkujeme zbylé dvě strany, v rozích vždy 3 sloupky do jednoho očka, aby nám vznikly hezké rohy. 

Protože mi zbyla troška příze a našla jsem polystyrenové "korálky", průměr 1cm, obháčkovala jsem je a připevnila na ozdobu do rohů :-)

A ještě jedna poznámka. Je nutné přidávat vždy v sudé řadě, aby se Vám šátek rozrůstal jenom do jedné strany a vznikla tak ona asymetrie :-)


Pokud se Vám zdá, že něčemu z návodu nerozumíte, pište, ráda Vám poradím :-)

Jehlicím a háčku zdar :-)
Vaše Ivana


Žádné komentáře:

Okomentovat